Division 1.1 Academic Affairs Office

 

Division 1.1 Academic Affairs belongs to the Department of Academic Affairs and Registrar's Office within RWTH Aachen's Central University Administration.

Contact

Phone

work
+49 241 80 99087

Email

E-Mail
 

Our Responsibilities

Responsibilities for the Division of Academic Affairs are primarily within the university, and include the organization of academic honors, galas, and award ceremonies. The division is also responsible for the management of the senate and other committees. This includes the Constitutional Committee, the Equal Opportunities Committee, or the Commitee for Quality Improvement in Teaching and Learning.

The selection of University Senate members and Faculty Councils takes place through the Electoral Office, within the division. Some of the individuals chosen for this committee belong to the university's academic staff. The division also maintains the CAMPUS course directory. The division also manages the organization of the student course evaluations and carries out the graduate survey.

 

In addition to these focuses, university ordinances and constitutions, adopted in the individual committees, are publicized in the official announcements. The division also advises the preparation of the student handbook and Dean's Offices handbook, as well as basic matters in doctoral studies and post-docs. Furthermore, the division manages the legal examination of proposals for awarding appellations to unbudgeted and honorary professors.

 

Staff

Name Contact
Abteilungsleitung
Abteilungsleiterin
Sylvia Glaser
Phone: +49 241 80 99087

Website
Geschäftszimmer
Vergabe des Großen Senatssitzungszimmers, Amtliche Bekanntmachungen
Elisabeth Buhrz Phone: +49 241 80 94047

Website
Elena Andernacht Phone: +49 241 80 96752

Website
Auszubildender
Stefan Krichel
Phone: +49 241 80 99103

Website
Auszubildende
Svenja Stevelmans
Phone: +49 241 80 94046

Website
Akademische Ehrungen und Festveranstaltungen
Ellen Krueger Phone: +49 241 80 98089

Website
Maik Egyptien Phone: +49 241 80 99091

Website
Wahlamt
stellvertretende Wahlleitung
Maik Egyptien
Wahlleiterin
Glaser, Sylvia (s.o.)
Gremienangelegenheiten
Gremienangelegenheiten, Rechtsprüfung Honorarprofessuren und apl. Professuren, Ordensangelegenheiten
Larissa Franke Phone: +49 241 80 99088

Website
Frauenförderpläne
Krueger, Ellen (s.o.)
Koordination der Mitgliedschaften des Rektors
Egyptien, Maik (s. o.)
Betreuung der Gleichstellungskommission
Krueger, Ellen (s.o.)
Kommission zur Qualitätsverbesserung in Lehre und Studium
Franke, Larissa (s. Absolventenbefragung)
Durchführung der Absolventenbefragung
Larissa Franke (s. o.)
Studentische Hilfskraft
Lukas Moll
Phone: +49 241 80 96247
Website
Durchführung der Studentischen Lehrveranstaltungsbewertung
Franke, Larissa (s. o.)
Promotionen und Habilitationen
Grundsatzangelegenheiten, Habilitationen soweit nicht die entsprechende Fakultät zuständig ist
Egyptien, Maik (s. o.)
Datenpflege im Rahmen des CAMPUS-Veranstaltungsverzeichnisses
Lehrkörperdatenverwaltung; Vergabe von Zugangsberechtigungen für CAMPUS (Dozenten, Organisationseinheiten u. Fachstudienberaterlogins - alle Fakultäten)
Semesterplanung
Christa Offermann Phone: +49 241 80 96755

Website
Redaktion Studienhandbuch
Offermann, Christa (s. o.)
Krueger, Ellen (s.o)
Nachrufe und Glückwünsche
Egyptien, Maik (s. o.)